Πολλοί γονείς σκέφτεστε από μέσα σας κι ίσως και κάποιοι – ευτυχώς – τολμήσατε να μας ρωτήσετε:

Μα καλά, δεν μπορώ να κάνω ένα δοκιμαστικό μάθημα, να δω πώς θα πάει; Κι αν δεν αρέσει στο παιδί μου; Κι αν δεν μ’ αρέσει εμένα; Και θα πληρώσω κι ολόκληρο τρίμηνο;

Εύλογες απορίες σίγουρα!

Δείτε όμως 5 λόγους για τους οποίους δε θα σας κάνουμε το χατήρι…!

Γιατί δεν κάνουμε δοκιμαστικά;

1. Ασφάλεια και οικειότητα

Ο βασικός λόγος που δεν έχουμε δοκιμαστικά μαθήματα είναι πως το πρόγραμμά μας στηρίζεται στην αγάπη. Κι η αγάπη για το οτιδήποτε, όχι μόνο για το νερό, δεν μπορεί να κριθεί από τη μία φορά… Η ασφάλεια και η οικειότητα είναι ένα από τα βασικά συναισθήματα που πρέπει να νιώσει το παιδί κι ο γονιός. Ερχόμενος σε ένα δοκιμαστικό, που αυτό σημαίνει να μπεις για πρώτη φορά με το παιδί σου σε έναν χώρο που δεν ξέρεις, που όλα είναι καινούργια, το νερό, ο προπονητής, οι συμμαθητές σου, δεν προλαβαίνουν να αναπτυχθούν τα συναισθήματα της οικειότητας και της ασφάλειας. Ένας άνθρωπος για να εμπιστευτεί κάποιον άλλον, χρειάζεται χρόνο. Πώς λοιπόν το παιδί σας θα μπορέσει να εξοικειωθεί με όλα αυτά τα νέα δεδομένα που απλώνονται μπροστά του για πρώτη φορά; Σκεφτείτε λίγο μόνο πώς νιώθει ένα παιδί που βλέπει πισίνα για πρώτη φορά: Μια μεγάλη μάζα νερού που κινείται – τι είν’ αυτό; Λες να με ρουφήξει; Με ένα τύπο μέσα με στολή – Ποιος είναι αυτός θεέ μου; – κι άπειρα χρώματα και τραγούδια και και και… Γι’ αυτό λοιπόν, για να εξοικειωθεί το παιδί με το χώρο, τον προπονητή και τα άλλα παιδάκια θέλει τουλάχιστον 6 μαθήματα.

2. Πίστη στον εαυτό του

Το πρόγραμμά μας είναι εκπαιδευτικό. Το παιδί δεν έρχεται μόνο για να περάσει την ώρα του αλλά και για να μάθει. Και για να μάθει, χρειάζεται χρόνος. Αν με την πρώτη δυσαρέσκεια το παιδί εγκαταλείψει, για πάντα θα εγκαταλείπει. Θα του μείνει αρνητική εικόνα και θα το συνδέσει με κάτι που δεν τα κατάφερε και θα το αποκρούει για πολύ  καιρό, ίσως και για πάντα. Αν όμως βρεις τον τρόπο να το ξεκλειδώσεις, μέσα από ευκαιρίες, χρόνο και πολλές επιλογές και παιχνίδια, τότε το να νιώσει ασφαλής μέσα στο νερό, είναι εγγυημένο και για πάντα. Εδώ έρχεται η σωστή εκπαίδευση των προπονητών που θα βοηθήσουν το παιδί να δει το νερό με χαρούμενο μάτι και να πιστεύει στον εαυτό του. Όταν πιστέψει, η γνώση είναι αυτόματη και δε φεύγει ποτέ.

3. Δέσμευση και υπευθυνότητα για σωστή υγιεινή

Για να συμμετέχει κάποιος στο πρόγραμμά μας και να διατηρηθεί η υγιεινή της πισίνας -ένα από τα κυριότερα μελήματά μας, καθώς η πισίνα χρησιμοποιείται από βρέφη και έγκυες γυναίκες- σημαίνει πως θα πρέπει να έχει συγκεντρώσει όλες τις απαραίτητες ιατρικές βεβαιώσεις: ιατρική βεβαίωση παιδιάτρου για το παιδί, ιατρική βεβαίωση παθολόγου, δερματολόγου, γυναικολόγου για γυναίκα συνοδό και ιατρική βεβαίωση παθολόγου, δερματολόγου για άνδρα συνοδό. Πως λοιπόν θα ζητήσουμε από κάποιον να προσκομίσει όλες αυτές τις βεβαιώσεις μόνο για ένα μάθημα; Χρειάζεται δέσμευση από όλους τους συμμετέχοντες κι υπευθυνότητα για να διατηρηθεί η υγιεινή και η ομαλότητα του προγράμματος.

4. Προσεκτική μεταχείριση και αντιμετώπιση των φόβων

Το 95% των παιδιών λατρεύουν το νερό κι από το πρώτο μάθημα “τα σπάνε”. Υπάρχει όμως πιθανότητα κάποιο παιδί να έχει τραύμα με το νερό. Π.χ. μετά από κάποιο περιστατικό πνιγμού ή καψίματος και να έχει αναπτυχθεί κάποια φοβία. Σε μία παραθαλάσσια χώρα όπως τη δική μας, είναι απαράδεκτο να υπάρχουν παιδιά που πνίγονται σε λίγα εκατοστά νερού ή φοβούνται υπερβολικά το νερό. Στην καλύτερη περίπτωση ο γονέας έχει καταλάβει από που ξεκίνησε το πρόβλημα κι έτσι από την αρχή μπαίνουμε σε ένα πολύ ήρεμο και μακροχρόνιο πρόγραμμα εξοικείωσης με το νερό, με σκοπό να ξεπεράσει το παιδί πλήρως το πρόβλημα. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις ιδανική περίοδος “επαναφοράς” του παιδιού είναι τα 6 μαθήματα, μέσα από ένα πλήρως μελετημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης πάλι μέσα από την αγάπη. Στη χειρότερη περίπτωση, ο γονέας δεν έχει καταλάβει από που ξεκίνησε η δυσαρέσκεια (φυσικά εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με φοβία, αλλά με απλή δυσαρέσκεια, που όμως αναστέλλει το παιδί από το να δοκιμάζει τις ικανότητές του στο νερό). Σε αυτήν την περίπτωση ο γονέας δεν έχει καταλάβει ότι το παιδί κάπου δυσαρεστήθηκε (π.χ σε κάποιο ντους στο σπίτι, να έπεσε απότομα νερό στα μάτια του παιδιού κι από τότε το συγκεκριμένο παιδί να τσιρίζει μόλις πας να το βρέξεις) κι ένα δοκιμαστικό μάθημα μπορεί να αποβεί καταστροφικό για τη μετέπειτα εμπειρία του στο νερό. Με ένα δοκιμαστικό μάθημα, ούτε που θα προλάβουμε να καταλάβουμε αν το παιδί χρήζει πιο προσεκτικής μεταχείρισης λόγω της άσχημης εμπειρίας, για να ξεπεράσει επιτέλους τη δυσαρέσκεια.

5. Ομαλή λειτουργία και δέσιμο της ομάδας

Έπειτα είναι και το οργανωτικό κομμάτι. Φανταστείτε να ξεκινήσετε κάπου κολύμβηση με το παιδάκι σας και σε κάθε μάθημα να έχει κι από 2-3 άλλα παιδάκια – ξεχωριστά κάθε φορά που “δοκιμάζουν”. Η βρεφική κολύμβηση είναι ομαδικό παιχνίδι κι αν έχουμε δοκιμαστικά μαθήματα, ομάδα δεν θα γίνουν ποτέ και κανένας. Μία από τις μεγαλύτερες ανταμοιβές μας/σας είναι ότι οι οικογένειες δένεστε μεταξύ σας, γίνεστε κολλητοί, πηγαίνετε διακοπές μαζί και μ’ ένα δοκιμαστικό, δε δίνετε ευκαιρίες ούτε και στις δικές σας διαπροσωπικές σχέσεις να αναπτυχθούν, με ανθρώπους που πολύ πιθανό να ταιριάζετε, αφού διαλέξατε την ίδια δραστηριότητα για το παιδί σας.

Γιατί συνδρομή μας είναι τρίμηνη;

Ιδανικός χρόνος προσαρμογής

Το ιδανικό χρονικό διάστημα προσαρμογής που πιστεύουμε πως χρειάζεται ένα παιδί στους Ιχθείς είναι τρεις μήνες. Εξού και η τριμηνιαία συνδρομή, που όμως μπορείτε να την εξοφλήσετε σε 2 δόσεις, άρα 1,5 μήνας χρέωσης για δοκιμή. Σε αυτό το χρονικό διάστημα το παιδί αλλά και ο γονιός είναι σε θέση να καταλάβουν αν η κολύμβηση είναι κάτι που θέλουν να συνεχίσουν. Και μην ξεχνάτε πως τα μαθήματα είναι μόνο μια φορά την εβδομάδα οπότε τρεις μήνες είναι ένα όμορφο χρονικό διάστημα να δοκιμάσεις κάτι ώστε να δεις άμα σε γεμίζει. Όπως και στον παιδικό σταθμό, χρειάζεται χρόνος για την προσαρμογή του παιδιού. Σε ένα εξίσου σημαντικό πρόγραμμα εκμάθησης, γιατί να πρέπει να αποφασίσετε σε ένα μόνο μάθημα;